Fortsatt rätt riktning

Uäh, i natt var det av någon anledning svårt att somna, säkert sommartiden som spökar + att jag börjat komma in i en period där jag vill göra saker om kvällarna. Det var inte en barnlek att stiga upp klockan fem i morse heller. 🙂 Men det gick hyfsat när jag väl rullat ur sängen och jag har börjat vara så pysslig på morgnarna nuförtiden, diskade undan i köket t ex och fixade sallad till min halva lunchpaj. Ganska skönt att ha den där extra tiden och det är ett bra sätt att vakna på. Tidningen läser man ändå på 3 minuter… Frukosten tar jag på jobbet vid halv nio sedan, behagligare tid för det och min kropp verkar gilla det. Jag var lika hungrig förut då jag åt frukost hemma och sedan tog yoghurt som mellanmål vid halv nio, faktiskt var jag ofta mer hungrig bisarrt nog. Enda gången jag behöver en bastant frukost är då jag ska ut och göra något, t ex resa långt på ett eller annat sätt.

Dagens vägning var årets lägsta tisdagsresultat, så det ser fortsatt ljust ut. Faktum är att det är det lägsta tisdagsresultatet på väldigt länge, med brasklappen att jag inte vägt mig dagligen alla veckor, endast under hösten och våren och inte alla veckor då heller. Men jag måste i alla fall gå till innan semestern 2016 för att se en sådan siffra på en tisdag. Då var den dock lägre också. 🙂  I vilket fall som helst känns det bra! Hoppas på bra resultat i morgon på officiella dagen.

Startade dagen med en timme på deskbiken, älskar hur bra det funkar att skriva kravdokument samtidigt, jag blir roligt nog lite skarpare. Tyvärr blir jag rätt svettig under armarna av cyklingen, inte så mysigt. Men jag tror inte det luktar, det är mest vätska pg av att inga deodoranter fungerar som jag vill. När jag kör högintensiva pass där svetten rinner över hela kroppen är doften en annan om jag säger så. 🙂 Ibland skäms jag nästan. Inte mycket cool fitnessbrud här inte. 🙂 Men kroppen mår bra av att svettas ut saker.

Upptäckte igår att min tåglinje snart kommer att ha underhåll fram till sommaren. Mellan 22/4-18/5 kommer tågtiderna att ändras (mest irriterande är att fyratåget kommer att gå 15:59 istället för 16:12) och mellan 19/5-27/6 kommer tågen inte gå alls, utan jag får kuska buss fram och tillbaka. Men bussarna går i alla fall hela vägen och på hyfsade tider, så det är bara att gilla läget. På ett sätt kan det nästan vara lite skönt att få dubbel restid, läge att utnyttja mitt Storytel-abonnemang. 🙂 Det är ju rätt tid på året om inte annat. Jag har haft det mycket värre, i flera år fick jag vänta på bussen i Osby i femtio minuter dagligen, jag ryser fortfarande så fort jag ser den stationen och byn. Resbyten suger verkligen.

På jobbet är det fulla muggar igen, kul att vara i farten även om det emellanåt är löjligt många möten. Känns som att min roll doppar tårna i allt nuförtiden och då har jag inte ens startat på det jag har som mål för FY:t. 🙂 Men jag stressar inte upp mig i onödan. Det finns inget att vinna på det, jag försöker bli bättre på att låta saker vila lite mer. I nio fall av tio sparar det faktiskt tid i slutändan. Jag kan jobba jädrans så snabbt vid behov också.

När jag kommer hem är planen att riva av lite kettlebells med mannen medan en makaronlåda går klart i ugnen. Jag skulle egentligen gjort den i söndags enligt plan, men vi hann aldrig med det.

Dags för dagens tredje möte (av fyra)!

Ett svar på ”Fortsatt rätt riktning

1. Jag vet att du går upp fem om morgnarna och det är en tidpunkt som jag kallar typ rävpiss 🙂 Själv klarar jag knappt att pallra mig upp 0630… imorse kröp jag fram först 0650… 😮